Daily Life

Newsflash – 3-Stories-To-Go

14. Februar 2020

Ausgezeichnet Biken, feiern in Belgrad und fliegen im neuen Design

Gold für das Fahrrad-Eldorado im Roaring Fork Valley

Ob für Downhiller oder Mountainbiker, auf dem Rennrad oder querfeldein: Die Region um Aspen und Snowmass hat sich zum Hotspot für alle Fahrrad-Fans entwickelt – von knackigen Single-Trails bis zu rasanten Abfahrten im Snowmass Bike Park, von Genusstouren für den ambitionierten Freizeitradler bis zum unvergleichlichen Klassiker, dem legendären Anstieg zu den Maroon Bells, den am meisten fotografierten Berggipfeln Nordamerikas: Aspen und Snowmass, ein Bike-Paradies inmitten der faszinierenden Naturlandschaft der Rocky Mountains, das sich nun über eine bedeutende Auszeichnung freuen darf. Als erste Destination Colorados überhaupt wurde das gesamte Roaring Fork Valley zum „Gold Level Ride Center“ des Weltverbands der Mountainbiker (IMBA) gekürt. Foto: © Tamara Susa; aspenchamber.org

Feiern in Belgrad

Belgrad. Die angesagte serbische Metropole gilt seit Jahren als „Muss“ unter Feier-Freudigen, denn kaum eine andere Stadt bietet ein so buntes und vielfältiges Nachtleben. Zu den Hotspots zählt hier auch das Mama Belgrade, das sich im belebten Viertel Stari Grad befindet, nur wenige Gehminuten vom Platz der Republik oder dem Dom des Heiligen Sava entfernt. Es liegt zudem in der Nähe zahlreicher Clubs, in denen regelmäßig bekannte DJs auflegen und die Tanzfläche zum Beben bringen. Das Mama Belgrade sollte aber keineswegs nur als Übernachtungs-Location gesehen werden: Denn der 5.000 Quadratmeter große Mama Rooftop ist schon weit über die Grenzen hinaus bekannt. Und wer einfach nur entspannen will, zieht sich in sein Wohlfühl-Zimmer mit edler Bettwäsche und hochmoderner Technik zurück. Foto: PR; mamashelter.com

PriestmanGoode has designed a new brand identity for Greek national airline AEGEAN

PriestmanGoode has designed a new brand identity, livery and aircraft interiors for national Greek airline AEGEAN. The London-based studio worked closely with the airline to develop a vision for the new brand going forward. The work spans everything from logo design, livery, graphic items and digital products to cabin interiors including soft items, amenity kits and meal services. Luke Hawes, Director at PriestmanGoode says: ‘AEGEAN have shown great ambition with this project, which has been one of our quickest turnarounds. Working over approximately 12 months, we’ve worked together on a complete overhaul of AEGEAN, tying in with the airline’s new fleet of A320neo aircraft, and delivered an elegant, contemporary brand that encapsulates the airline’s values.’ Anthony Morgan, Head of Brand at PriestmanGoode says “This has been one of our most comprehensive branding projects to date. It has been truly rewarding working alongside AEGEAN to see how we can carry forward their brand heritage and design a new identity that will take the airline into the future as one of Europe’s most loved carriers. “The world has changed immeasurably since the last iteration of the airline’s brand identity, and airlines now need to have a strong online presence. We have designed a distinct identity that can apply across both physical and digital touchpoints.” PriestmanGoode wanted to nod to AEGEAN’s former gull logo, which was widely loved both by customers as well as by AEGEAN staff. The team transformed it into a modern form that references the brand’s heritage, but also references the landscape and the architecture of Greece more broadly.  The new AEGEAN logo consists of two elements: the AEGEAN wordmark and the twin-gull symbol. The designs reflect the design heritage of Greece, with its classical forms, bold design and purity of symmetry. The wordmark combines clean and sharp angles with rounded details that add softness of form, reminiscent of classical Greek architecture. The twin-gull symbol embraces AEGEAN’s key values of harmony and symmetry taking inspiration from the balance between the Aegean Sea and surrounding skies that unite the Greek nation.  The new brand identity further represents the Greek spirit through a core colour palette of AEGEAN Blue, Silver Blue and White, and celebrates the whites and silver-blues of the Greek skies, and the vibrant blue of the Aegean Sea.  PriestmanGoode has also designed all new cabin interiors for AEGEAN’s new fleet of A320neo, which further reflect Greece’s cultural heritage, and translate the new brand into an onboard environment.  Brand motifs have been transformed into subtle patterns to use on textiles, while a signature brand panel sits at the front and back of the cabin. All material finishes have been custom-designed and are unique to AEGEAN.  Image: Courtesy of PriestmanGoode

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